تفاوت بین صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ در تشخیص چیست

خلاصه
1404/03/08

تشخیص تفاوت بین صافکاری بدون رنگ (PDR) و صافکاری با رنگ در ایران (و سایر کشورها) به دقت و تجربه نیاز دارد، اما نشانه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند: **صافکاری بد



تشخیص تفاوت بین صافکاری بدون رنگ (PDR) و صافکاری با رنگ در ایران (و سایر کشورها) به دقت و تجربه نیاز دارد، اما نشانه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند:

**صافکاری بدون رنگ (PDR):**

* **عدم وجود رنگ پاشیدگی (Over-spray):** در PDR، هیچ رنگی به بدنه خودرو اضافه نمی‌شود. بنابراین، هیچ نشانه‌ای از رنگ پاشیدگی در اطراف ناحیه تعمیر شده، روی لاستیک‌ها، شیشه‌ها، یا قسمت‌های دیگر بدنه نباید وجود داشته باشد.
* **حفظ بافت اصلی رنگ (Orange Peel):** رنگ فابریک خودرو دارای بافت خاصی است که به آن "پوست پرتقالی" می‌گویند. در PDR، این بافت حفظ می‌شود. اگر ناحیه تعمیر شده با بقیه بدنه یکدست به نظر برسد و بافت رنگ آن مشابه باشد، احتمالاً PDR انجام شده است.
* **عدم وجود بتونه:** PDR نیازی به استفاده از بتونه ندارد. بنابراین، هیچ نشانه‌ای از بتونه‌کاری، ترک خوردگی، یا پوسته‌پوسته شدن بتونه در ناحیه تعمیر شده نباید وجود داشته باشد.
* **بررسی انعکاس نور:** در PDR، انعکاس نور در ناحیه تعمیر شده باید یکنواخت باشد و هیچ موج یا اعوجاجی نباید وجود داشته باشد.
* **ضخامت رنگ:** دستگاه‌های ضخامت‌سنج رنگ می‌توانند برای تشخیص تفاوت در ضخامت رنگ استفاده شوند. در PDR، ضخامت رنگ در ناحیه تعمیر شده نباید تغییر کند.

**صافکاری با رنگ:**

* **رنگ پاشیدگی (Over-spray):** وجود رنگ پاشیدگی در اطراف ناحیه تعمیر شده، روی لاستیک‌ها، شیشه‌ها، یا قسمت‌های دیگر بدنه نشانه‌ای از رنگ‌آمیزی است.
* **تفاوت در بافت رنگ (Orange Peel):** رنگ‌آمیزی جدید معمولاً بافت متفاوتی نسبت به رنگ فابریک خودرو دارد. ممکن است سطح صاف‌تر یا زبرتر باشد.
* **وجود بتونه:** استفاده از بتونه برای پر کردن فرورفتگی‌های عمیق‌تر در صافکاری با رنگ رایج است. بررسی وجود ترک خوردگی، پوسته‌پوسته شدن، یا ناهمواری‌های زیر رنگ می‌تواند نشان دهنده استفاده از بتونه باشد.
* **ناهمواری در انعکاس نور:** در صافکاری با رنگ، ممکن است انعکاس نور در ناحیه تعمیر شده ناهموار باشد و موج یا اعوجاج در آن دیده شود.
* **تغییر در ضخامت رنگ:** دستگاه‌های ضخامت‌سنج رنگ می‌توانند افزایش ضخامت رنگ در ناحیه تعمیر شده را نشان دهند.

**نکات مهم:**

* **نور مناسب:** تشخیص تفاوت‌ها در نور مناسب (ترجیحاً نور طبیعی) آسان‌تر است.
* **زاویه دید:** از زوایای مختلف به ناحیه تعمیر شده نگاه کنید تا ناهمواری‌ها و تفاوت‌ها را بهتر ببینید.
* **لمس:** با دست کشیدن روی ناحیه تعمیر شده، می‌توانید ناهمواری‌ها و تفاوت‌ها را احساس کنید.
* **استفاده از دستگاه ضخامت‌سنج رنگ:** این دستگاه ابزاری دقیق برای تشخیص تفاوت در ضخامت رنگ است.
* **مشورت با متخصص:** اگر در تشخیص تفاوت‌ها مطمئن نیستید، بهتر است با یک متخصص صافکاری و نقاشی خودرو مشورت کنید.

**در ایران:**

در ایران، متأسفانه برخی افراد سودجو ممکن
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
معرفی کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
کارشناس خودرو
تشخیص رنگ خودرو مرادی
اندیشه
کارشناس خودرو
کارشناسی خودرو عبادی صادقیه
تهران
کارشناس خودرو
کارشناس رنگ خودرو الهایی
09160394648
کارشناس خودرو
آموزش کارشناسی خودرو و تشخیص رنگ
یاسوج
09932946394
کارشناس خودرو
تشخیص رنگ فنی رضا کارشناس رسمی اتحادیه
ارومیه
09142184033
کارشناس خودرو
دستگاه تشخیص رنگ خودرو
ارومیه
09926574683


اگر شما هم تمایل دارید خدمات مرتبط با کارشناسی خودرو خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «کارشناسی خودرو» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.


تلفن کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
09926574683 (ارومیه)