- کارشناسی خودرو
- مرکز مقالات
- چگونه قطعات دوباره رنگشده را از تعویضی تشخیص دهیم
چگونه قطعات دوباره رنگشده را از تعویضی تشخیص دهیم
خلاصه
1404/07/07
تشخیص قطعات دوباره رنگ شده از قطعات فابریک در خودرو، به ویژه در ایران، نیاز به دقت و تجربه دارد. در اینجا روشهایی برای تشخیص این موضوع ارائه میشود: **1. بررسی رنگ:** * **
تشخیص قطعات دوباره رنگ شده از قطعات فابریک در خودرو، به ویژه در ایران، نیاز به دقت و تجربه دارد. در اینجا روشهایی برای تشخیص این موضوع ارائه میشود:
**1. بررسی رنگ:**
* **تفاوت رنگ:** به دنبال تفاوت رنگ بین قطعات مختلف بدنه باشید. این تفاوت ممکن است در زیر نور مستقیم خورشید بیشتر نمایان شود. به عنوان مثال، رنگ درِ راننده با گلگیر جلو یا عقب مقایسه شود.
* **پوست پرتقالی شدن:** سطح رنگ فابریک معمولاً صاف و صیقلی است. رنگ دوباره پاشیده شده ممکن است دارای حالت "پوست پرتقالی" باشد (سطح ناهموار و دانهدانه). این مشکل به دلیل نحوه پاشش رنگ و کیفیت آن ایجاد میشود.
* **شرگی (Run):** شرگی یا Run به حالتی گفته میشود که رنگ به صورت نامنظم و چکه چکه روی سطح قطعه جمع شده باشد. این مشکل معمولاً در رنگآمیزی غیراصولی و با ضخامت زیاد رنگ رخ میدهد.
* **مات بودن:** رنگ دوباره پاشیده شده ممکن است درخشندگی کمتری نسبت به رنگ فابریک داشته باشد و به اصطلاح "مات" به نظر برسد.
* **سنباده خوردگی:** به دنبال آثار سنباده خوردگی زیر رنگ باشید. این آثار معمولاً به صورت خطوط ریز قابل مشاهده هستند.
* **رنگ پریدگی:** بررسی کنید که آیا رنگ در لبهها، گوشهها یا زیر زهوارها پریده است یا خیر. این موضوع میتواند نشاندهنده رنگآمیزی غیراصولی باشد.
**2. بررسی لبهها و زوایا:**
* **ضخامت رنگ:** ضخامت رنگ در لبهها و زوایا را بررسی کنید. رنگ دوباره پاشیده شده معمولاً در این نواحی ضخیمتر است.
* **رنگ گرفتگی:** به دنبال رنگ گرفتگی روی قطعات مجاور (مانند لاستیک دور شیشه، زهوارها، یا قسمتهای پلاستیکی) باشید. این رنگ گرفتگی نشان میدهد که قطعه به درستی پوشانده نشده است.
* **درزها:** درزهای بین قطعات بدنه را بررسی کنید. اگر درزی با رنگ پوشانده شده باشد، احتمال رنگ شدگی مجدد وجود دارد.
* **پاشش رنگ در داخل:** داخل لبههای کاپوت، درب صندوق و داخل گلگیرها را بررسی کنید. اگر رنگ در این نواحی پاشیده شده باشد، نشان دهنده رنگ شدگی است.
**3. بررسی زیر کاپوت و صندوق:**
* **رنگ پاشیده شده:** زیر کاپوت و درب صندوق را بررسی کنید. اگر رنگ به صورت ناهموار پاشیده شده باشد یا با رنگ بدنه همخوانی نداشته باشد، احتمال رنگ شدگی مجدد وجود دارد.
* **برچسبها:** به دنبال برچسبهای فابریک کارخانه باشید. اگر برچسبها مخدوش شده باشند یا وجود نداشته باشند، ممکن است قطعه تعویض شده باشد.
**4. استفاده از دستگاه ضخامت سنج رنگ:**
* **ضخامت غیر یکنواخت:** دستگاه ضخامت سنج رنگ میتواند به شما کمک کند تا ضخامت رنگ را در نقاط مختلف بدنه اندازهگیری کنید. ضخامت غیر یکنواخت رنگ میتواند نشان دهنده رنگ شدگی مجدد باشد. (این روش دقیقترین روش است، اما نیاز به دستگاه تخصصی دارد)
**5. بررسی جوشها و اتصالات:**
* **جوشهای غیر فابر
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
**1. بررسی رنگ:**
* **تفاوت رنگ:** به دنبال تفاوت رنگ بین قطعات مختلف بدنه باشید. این تفاوت ممکن است در زیر نور مستقیم خورشید بیشتر نمایان شود. به عنوان مثال، رنگ درِ راننده با گلگیر جلو یا عقب مقایسه شود.
* **پوست پرتقالی شدن:** سطح رنگ فابریک معمولاً صاف و صیقلی است. رنگ دوباره پاشیده شده ممکن است دارای حالت "پوست پرتقالی" باشد (سطح ناهموار و دانهدانه). این مشکل به دلیل نحوه پاشش رنگ و کیفیت آن ایجاد میشود.
* **شرگی (Run):** شرگی یا Run به حالتی گفته میشود که رنگ به صورت نامنظم و چکه چکه روی سطح قطعه جمع شده باشد. این مشکل معمولاً در رنگآمیزی غیراصولی و با ضخامت زیاد رنگ رخ میدهد.
* **مات بودن:** رنگ دوباره پاشیده شده ممکن است درخشندگی کمتری نسبت به رنگ فابریک داشته باشد و به اصطلاح "مات" به نظر برسد.
* **سنباده خوردگی:** به دنبال آثار سنباده خوردگی زیر رنگ باشید. این آثار معمولاً به صورت خطوط ریز قابل مشاهده هستند.
* **رنگ پریدگی:** بررسی کنید که آیا رنگ در لبهها، گوشهها یا زیر زهوارها پریده است یا خیر. این موضوع میتواند نشاندهنده رنگآمیزی غیراصولی باشد.
**2. بررسی لبهها و زوایا:**
* **ضخامت رنگ:** ضخامت رنگ در لبهها و زوایا را بررسی کنید. رنگ دوباره پاشیده شده معمولاً در این نواحی ضخیمتر است.
* **رنگ گرفتگی:** به دنبال رنگ گرفتگی روی قطعات مجاور (مانند لاستیک دور شیشه، زهوارها، یا قسمتهای پلاستیکی) باشید. این رنگ گرفتگی نشان میدهد که قطعه به درستی پوشانده نشده است.
* **درزها:** درزهای بین قطعات بدنه را بررسی کنید. اگر درزی با رنگ پوشانده شده باشد، احتمال رنگ شدگی مجدد وجود دارد.
* **پاشش رنگ در داخل:** داخل لبههای کاپوت، درب صندوق و داخل گلگیرها را بررسی کنید. اگر رنگ در این نواحی پاشیده شده باشد، نشان دهنده رنگ شدگی است.
**3. بررسی زیر کاپوت و صندوق:**
* **رنگ پاشیده شده:** زیر کاپوت و درب صندوق را بررسی کنید. اگر رنگ به صورت ناهموار پاشیده شده باشد یا با رنگ بدنه همخوانی نداشته باشد، احتمال رنگ شدگی مجدد وجود دارد.
* **برچسبها:** به دنبال برچسبهای فابریک کارخانه باشید. اگر برچسبها مخدوش شده باشند یا وجود نداشته باشند، ممکن است قطعه تعویض شده باشد.
**4. استفاده از دستگاه ضخامت سنج رنگ:**
* **ضخامت غیر یکنواخت:** دستگاه ضخامت سنج رنگ میتواند به شما کمک کند تا ضخامت رنگ را در نقاط مختلف بدنه اندازهگیری کنید. ضخامت غیر یکنواخت رنگ میتواند نشان دهنده رنگ شدگی مجدد باشد. (این روش دقیقترین روش است، اما نیاز به دستگاه تخصصی دارد)
**5. بررسی جوشها و اتصالات:**
* **جوشهای غیر فابر
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
معرفی کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
اگر شما هم تمایل دارید خدمات مرتبط با کارشناسی خودرو خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «کارشناسی خودرو» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
سایر مطالب آموزشی سایت کارشناسی خودرو :
- آیا رنگگیری جزئی نیز در گزارش کارشناسی ذکر میشود
- چطور در خودروهای تصادفی رنگ روی شیشه قابل تشخیص است
- آیا کارشناسی خودرو در نمایشگاهها قابل اعتماد است
- چگونه یک برند معتبر در کارشناسی خودرو بسازیم
- آیا کارشناسی خودرو به صورت سیار هم امکانپذیر است
- چگونه بدنه خودرو را پولیش کنیم بدون آسیب به رنگ
- آیا کارشناسی خودرو برای خودروهای صفر هم لازم است
- چگونه تقلب در رنگشدگی را به مشتری توضیح دهیم
- فرق رنگپاشی با رنگ کارخانهای از نظر بافت چیست
- چگونه فاکتور رسمی کارشناسی خودرو تهیه کنیم
- آیا خط و خش روی رنگ فابریک ارزش خودرو را کم میکند