- کارشناسی خودرو
- مرکز مقالات
- چطور بفهمم ماشین تصادفیه یا نه
چطور بفهمم ماشین تصادفیه یا نه
خلاصه
1404/02/12
برای فهمیدن اینکه یک ماشین **تصادفی** است یا نه، باید چند بررسی دقیق و مرحلهای انجام دهی؛ هم ظاهری، هم فنی. در ادامه، مهمترین راهها رو بهت میگم: --- ### 1. **بررسی رنگ و
برای فهمیدن اینکه یک ماشین **تصادفی** است یا نه، باید چند بررسی دقیق و مرحلهای انجام دهی؛ هم ظاهری، هم فنی. در ادامه، مهمترین راهها رو بهت میگم:
---
### 1. **بررسی رنگ و بدنه:**
* **اختلاف رنگ قطعات:** اگر درِ ماشین، گلگیر یا کاپوت رنگش با بقیه فرق داره، ممکنه تعویض یا رنگشدگی بعد از تصادف باشه.
* **موج رنگ یا پرت پرت شدن رنگ:** نشونهی نقاشی غیرفابریک و احتمال تصادف.
* **جوشکاری یا بتونهکاری:** دست کشیدن با انگشت یا آهنربا برای تشخیص.
---
### 2. **بازدید ستونها و شاسی:**
* **تاب داشتن یا جوشخوردگی ستونها** (بهخصوص A و B) نشوندهنده تصادف سنگینه.
* زیر ماشین یا داخل صندوق عقب رو چک کن؛ اگر شاسی ضربه خورده یا تعمیر شده باشه، مشخصه.
---
### 3. **فاصله درزها:**
* فاصله بین در، گلگیر، کاپوت و صندوق عقب باید یکنواخت باشه.
* فاصله غیریکدست یا چسب زیاد، یعنی باز و بسته شدن یا تعویض قطعه بعد تصادف.
---
### 4. **بررسی فنی در مراکز معاینه یا کارشناسی:**
* استفاده از **دستگاه ضخامتسنج رنگ** برای تشخیص رنگشدگی.
* چک کردن سیستم تعلیق، رام، چرخها و جلوبندی برای آثار ضربه.
* بررسی با دستگاه دیاگ برای چک کردن ایربگ و خطاهای پنهان.
---
### 5. **استعلام سوابق بیمهای:**
* با کد VIN یا شماره پلاک، در سایتهایی مثل بیمه مرکزی یا سامانههای استعلام تصادف (مثل *carfax* برای خودروهای وارداتی) میتونی ببینی تصادف داشته یا نه.
---
---
### 1. **بررسی رنگ و بدنه:**
* **اختلاف رنگ قطعات:** اگر درِ ماشین، گلگیر یا کاپوت رنگش با بقیه فرق داره، ممکنه تعویض یا رنگشدگی بعد از تصادف باشه.
* **موج رنگ یا پرت پرت شدن رنگ:** نشونهی نقاشی غیرفابریک و احتمال تصادف.
* **جوشکاری یا بتونهکاری:** دست کشیدن با انگشت یا آهنربا برای تشخیص.
---
### 2. **بازدید ستونها و شاسی:**
* **تاب داشتن یا جوشخوردگی ستونها** (بهخصوص A و B) نشوندهنده تصادف سنگینه.
* زیر ماشین یا داخل صندوق عقب رو چک کن؛ اگر شاسی ضربه خورده یا تعمیر شده باشه، مشخصه.
---
### 3. **فاصله درزها:**
* فاصله بین در، گلگیر، کاپوت و صندوق عقب باید یکنواخت باشه.
* فاصله غیریکدست یا چسب زیاد، یعنی باز و بسته شدن یا تعویض قطعه بعد تصادف.
---
### 4. **بررسی فنی در مراکز معاینه یا کارشناسی:**
* استفاده از **دستگاه ضخامتسنج رنگ** برای تشخیص رنگشدگی.
* چک کردن سیستم تعلیق، رام، چرخها و جلوبندی برای آثار ضربه.
* بررسی با دستگاه دیاگ برای چک کردن ایربگ و خطاهای پنهان.
---
### 5. **استعلام سوابق بیمهای:**
* با کد VIN یا شماره پلاک، در سایتهایی مثل بیمه مرکزی یا سامانههای استعلام تصادف (مثل *carfax* برای خودروهای وارداتی) میتونی ببینی تصادف داشته یا نه.
---
معرفی کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
اگر شما هم تمایل دارید خدمات مرتبط با کارشناسی خودرو خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «کارشناسی خودرو» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
سایر مطالب آموزشی سایت کارشناسی خودرو :
- روش آگهی سمپاش سم کشاورزی لوازم سمپاش
- روش آگهی مزون ها مزون لباس عروس مزون لباس مجلسی
- روش آگهی دوربین مداربسته دزدگیر
- روش آگهی مبل سرویس خواب کاناپه صندلی
- روش آگهی ماشین آلات
- روش آگهی فروش لیفتراک اجاره لیفتراک و لوازم جانبی لیفتراک
- روش آگهی لوله و اتصالات لوله گالوانیزه
- روش آگهی لباس پوشاک کیف کفش جوراب
- روش آگهی کود بذر سم کشاورزی
- روش آگهی فیلتر صنعتی فیلتر خودرو روغن هوا
- روش آگهی عکاسی فیلمبرداری آتلیه عکاس تبلیغاتی