- کارشناسی خودرو
- مرکز مقالات
- چطور میتوان رنگ اصلی کارخانهای خودرو را از رنگشده تشخیص داد
چطور میتوان رنگ اصلی کارخانهای خودرو را از رنگشده تشخیص داد
خلاصه
1404/02/22
تشخیص رنگ فابریک کارخانه از رنگ شدگی، نیازمند دقت و بررسی دقیق است و معمولاً کارشناسان خبره در این زمینه، با تجربه و ابزار خاص، میتوانند این کار را انجام دهند. اما شما هم میت
تشخیص رنگ فابریک کارخانه از رنگ شدگی، نیازمند دقت و بررسی دقیق است و معمولاً کارشناسان خبره در این زمینه، با تجربه و ابزار خاص، میتوانند این کار را انجام دهند. اما شما هم میتوانید با انجام یک سری بررسیها، احتمال رنگشدگی خودرو را ارزیابی کنید. در اینجا چند روش و نکته کلیدی برای تشخیص رنگ فابریک از رنگشدگی را توضیح میدهم:
**1. بررسی ظاهری و دقت در جزئیات:**
* **یکنواختی رنگ:** به دنبال اختلاف رنگ، سایه و روشن شدن غیرطبیعی در قسمتهای مختلف بدنه باشید. رنگ فابریک معمولاً یکدست و یکنواخت است.
* **پوست پرتقالی (Orange Peel):** رنگ فابریک کارخانه، معمولاً سطحی صاف و براق دارد. در رنگشدگی، ممکن است شاهد حالت پوست پرتقالی (ناهمواریهای ریز) باشید که به دلیل نحوه پاشش رنگ و عدم پولیش مناسب ایجاد میشود.
* **شرایط سطح:** به دنبال گرد و غبار، آلودگی یا ذرات خارجی که زیر رنگ گیر افتادهاند، باشید. این موارد معمولاً در رنگشدگی غیرحرفهای دیده میشوند.
* **خطوط و لبهها:** خطوط بدنه، لبههای درها، کاپوت و صندوق عقب را بررسی کنید. در رنگشدگی، ممکن است این خطوط محو یا گرد شده باشند.
* **وجود رنگ روی قطعات پلاستیکی:** دقت کنید که آیا روی زهوارها، دستگیرهها، یا سایر قطعات پلاستیکی، آثار رنگپاشی وجود دارد یا خیر.
**2. بررسی بافت و ضخامت رنگ:**
* **ضخامت رنگ:** دستگاههای ضخامتسنج رنگ، میتوانند به شما در تشخیص تفاوت ضخامت رنگ در قسمتهای مختلف بدنه کمک کنند. اگر ضخامت رنگ در یک قسمت، به طور قابل توجهی بیشتر از سایر قسمتها باشد، احتمال رنگشدگی در آن ناحیه وجود دارد.
* **بافت رنگ:** با لمس سطح رنگ، سعی کنید بافت آن را تشخیص دهید. رنگ فابریک معمولاً صاف و یکدست است. در رنگشدگی، ممکن است بافت کمی زبرتر یا ناهموارتر باشد.
**3. بررسی قسمتهای داخلی:**
* **لاستیک دور دربها:** لاستیک دور دربها را کمی کنار بزنید و به لبههای داخلی بدنه نگاه کنید. اگر رنگ جدیدی در این قسمتها دیده شود، احتمالاً خودرو رنگ شده است.
* **پیچ و مهرهها:** پیچ و مهرههای بدنه (به خصوص پیچهای اتصال گلگیرها و کاپوت) را بررسی کنید. اگر این پیچها باز شده باشند یا آثار رنگ روی آنها وجود داشته باشد، احتمال رنگشدگی وجود دارد.
* **درزها و فاصلهها:** درزها و فاصلههای بین قطعات بدنه را بررسی کنید. اگر این فاصلهها غیرطبیعی باشند یا رنگ در این قسمتها پخش شده باشد، احتمالاً قطعه مورد نظر تعویض یا رنگ شده است.
**4. بررسی کد رنگ خودرو:**
* **کد رنگ:** کد رنگ خودرو را معمولاً میتوانید در دفترچه راهنما، روی پلاک شناسایی داخل موتور یا روی بدنه پیدا کنید. این کد را با رنگ فعلی خودرو مقایسه کنید. اگر مطابقت نداشته باشد، احتمالاً خودرو رنگ شده است.
**5. استفاده از ابزار و تجهیزات:**
* **چراغ قوه:** استفاده از یک چراغ قوه قوی، میتواند به شما در تشخیص بهتر ناهم
**1. بررسی ظاهری و دقت در جزئیات:**
* **یکنواختی رنگ:** به دنبال اختلاف رنگ، سایه و روشن شدن غیرطبیعی در قسمتهای مختلف بدنه باشید. رنگ فابریک معمولاً یکدست و یکنواخت است.
* **پوست پرتقالی (Orange Peel):** رنگ فابریک کارخانه، معمولاً سطحی صاف و براق دارد. در رنگشدگی، ممکن است شاهد حالت پوست پرتقالی (ناهمواریهای ریز) باشید که به دلیل نحوه پاشش رنگ و عدم پولیش مناسب ایجاد میشود.
* **شرایط سطح:** به دنبال گرد و غبار، آلودگی یا ذرات خارجی که زیر رنگ گیر افتادهاند، باشید. این موارد معمولاً در رنگشدگی غیرحرفهای دیده میشوند.
* **خطوط و لبهها:** خطوط بدنه، لبههای درها، کاپوت و صندوق عقب را بررسی کنید. در رنگشدگی، ممکن است این خطوط محو یا گرد شده باشند.
* **وجود رنگ روی قطعات پلاستیکی:** دقت کنید که آیا روی زهوارها، دستگیرهها، یا سایر قطعات پلاستیکی، آثار رنگپاشی وجود دارد یا خیر.
**2. بررسی بافت و ضخامت رنگ:**
* **ضخامت رنگ:** دستگاههای ضخامتسنج رنگ، میتوانند به شما در تشخیص تفاوت ضخامت رنگ در قسمتهای مختلف بدنه کمک کنند. اگر ضخامت رنگ در یک قسمت، به طور قابل توجهی بیشتر از سایر قسمتها باشد، احتمال رنگشدگی در آن ناحیه وجود دارد.
* **بافت رنگ:** با لمس سطح رنگ، سعی کنید بافت آن را تشخیص دهید. رنگ فابریک معمولاً صاف و یکدست است. در رنگشدگی، ممکن است بافت کمی زبرتر یا ناهموارتر باشد.
**3. بررسی قسمتهای داخلی:**
* **لاستیک دور دربها:** لاستیک دور دربها را کمی کنار بزنید و به لبههای داخلی بدنه نگاه کنید. اگر رنگ جدیدی در این قسمتها دیده شود، احتمالاً خودرو رنگ شده است.
* **پیچ و مهرهها:** پیچ و مهرههای بدنه (به خصوص پیچهای اتصال گلگیرها و کاپوت) را بررسی کنید. اگر این پیچها باز شده باشند یا آثار رنگ روی آنها وجود داشته باشد، احتمال رنگشدگی وجود دارد.
* **درزها و فاصلهها:** درزها و فاصلههای بین قطعات بدنه را بررسی کنید. اگر این فاصلهها غیرطبیعی باشند یا رنگ در این قسمتها پخش شده باشد، احتمالاً قطعه مورد نظر تعویض یا رنگ شده است.
**4. بررسی کد رنگ خودرو:**
* **کد رنگ:** کد رنگ خودرو را معمولاً میتوانید در دفترچه راهنما، روی پلاک شناسایی داخل موتور یا روی بدنه پیدا کنید. این کد را با رنگ فعلی خودرو مقایسه کنید. اگر مطابقت نداشته باشد، احتمالاً خودرو رنگ شده است.
**5. استفاده از ابزار و تجهیزات:**
* **چراغ قوه:** استفاده از یک چراغ قوه قوی، میتواند به شما در تشخیص بهتر ناهم
معرفی کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
اگر شما هم تمایل دارید خدمات مرتبط با کارشناسی خودرو خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «کارشناسی خودرو» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
سایر مطالب آموزشی سایت کارشناسی خودرو :
- فرق بین خودروی تصادفی و خودروی سالم در ظاهر و قیمت چگونه مشخص میشود
- دوره کارشناسی رنگ بدنه خودرو باید چه سرفصل های داشته باشه
- چطور کارشناسی خودرو راه بندازم
- خط و خش های جزیی را از کجا پیدا کنم
- از کجا بفهمم قطعات ماشین اصلی هستند
- بهترین دستگاه های ضخامت سنج چیه
- کار دستگاه ضخامت سنج رنگ در کارشناسی خودرو چیه
- چطور اختلاف رنگ قطعات ماشین رو تشخیص بدم
- چطور بفهمم ماشین تصادفیه یا نه
- روش آگهی سمپاش سم کشاورزی لوازم سمپاش
- روش آگهی مزون ها مزون لباس عروس مزون لباس مجلسی