- کارشناسی خودرو
- مرکز مقالات
- چگونه قطعات رنگشده در خودروهای سفید بهتر دیده میشوند
چگونه قطعات رنگشده در خودروهای سفید بهتر دیده میشوند
خلاصه
1404/05/11
تشخیص قطعات رنگشده در خودروهای سفید، به خصوص در ایران، نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. به دلیل شرایط آب و هوایی و کیفیت رنگهای موجود در بازار، تشخیص رنگ شدگی در خودروهای سف
تشخیص قطعات رنگشده در خودروهای سفید، به خصوص در ایران، نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. به دلیل شرایط آب و هوایی و کیفیت رنگهای موجود در بازار، تشخیص رنگ شدگی در خودروهای سفید میتواند چالشبرانگیز باشد. در اینجا چند نکته و روش برای تشخیص بهتر قطعات رنگشده در خودروهای سفید در ایران آورده شده است:
**1. بررسی تفاوت رنگ:**
* **زیر نور مستقیم خورشید:** خودرو را در زیر نور مستقیم خورشید بررسی کنید. تفاوت رنگ بین قطعات مختلف بدنه، به خصوص بین قطعات مجاور، بیشتر خود را نشان میدهد.
* **زیر نور غیرمستقیم:** نور غیرمستقیم میتواند سایههایی ایجاد کند که تفاوت رنگ را برجستهتر نشان دهد.
* **استفاده از دستگاه تشخیص رنگ:** دستگاههای دیجیتال تشخیص رنگ میتوانند میزان اختلاف رنگ بین قطعات مختلف را اندازهگیری کنند. اگر اختلاف از حد مشخصی بیشتر باشد، احتمال رنگشدگی وجود دارد.
* **مقایسه کد رنگ:** کد رنگ اصلی خودرو را پیدا کنید (معمولاً روی پلاک فلزی داخل موتور یا درب راننده درج شده است) و آن را با رنگ قطعات مشکوک مقایسه کنید.
**2. بررسی کیفیت رنگ و بافت:**
* **پوست پرتقالی:** سطح رنگ باید صاف و یکدست باشد. وجود "پوست پرتقالی" (ناهمواریهای ریز شبیه پوست پرتقال) میتواند نشاندهنده رنگشدگی باشد، زیرا ترمیمکنندگان ممکن است نتوانند بافت اصلی رنگ کارخانه را به طور کامل بازسازی کنند.
* **شرگی یا دوپوستی شدن:** شرگی (Sagging) یا دوپوستی شدن (Runs) به حالتی گفته میشود که رنگ به درستی پخش نشده و به صورت قطرهای یا موجدار روی سطح خشک شده است.
* **گرد و غبار:** وجود ذرات گرد و غبار ریز در سطح رنگ میتواند نشاندهنده رنگشدگی در محیطی غیر استریل باشد.
* **برق و جلای رنگ:** قطعات رنگشده ممکن است برق و جلای متفاوتی نسبت به سایر قسمتهای بدنه داشته باشند.
**3. بررسی لبهها و درزها:**
* **لبههای دربها، کاپوت و صندوق عقب:** به لبههای قطعات مختلف بدنه، به خصوص دربها، کاپوت و صندوق عقب دقت کنید. وجود رنگ اضافی یا پاشیدگی رنگ در این نواحی نشاندهنده رنگشدگی است.
* **درزهای بین قطعات:** درزهای بین قطعات باید صاف و یکنواخت باشند. وجود رنگ در درزها یا ناهمواری در آنها میتواند نشاندهنده دستکاری و رنگشدگی باشد.
* **نوارها و زهوارها:** نوارهای پلاستیکی و زهوارها را بررسی کنید. وجود رنگ روی این قطعات نشاندهنده این است که قطعه رنگشده به خوبی پوشانده نشده است.
**4. بررسی آثار پولیش و سمباده:**
* **هولوگرام:** آثار پولیش و سمباده به صورت هولوگرامهای ریز روی سطح رنگ قابل مشاهده است. این آثار معمولاً پس از رنگشدگی و پولیش برای صاف کردن سطح ایجاد میشوند.
* **تغییر ضخامت رنگ:** با استفاده از دستگاه ضخامتسنج رنگ میتوان ضخامت لایههای رنگ را اندازهگیری کرد. ضخامت بیشتر از حد معمول نشاندهنده رنگشدگی است.
**5. بررسی قطعات زیرین:**
*
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
**1. بررسی تفاوت رنگ:**
* **زیر نور مستقیم خورشید:** خودرو را در زیر نور مستقیم خورشید بررسی کنید. تفاوت رنگ بین قطعات مختلف بدنه، به خصوص بین قطعات مجاور، بیشتر خود را نشان میدهد.
* **زیر نور غیرمستقیم:** نور غیرمستقیم میتواند سایههایی ایجاد کند که تفاوت رنگ را برجستهتر نشان دهد.
* **استفاده از دستگاه تشخیص رنگ:** دستگاههای دیجیتال تشخیص رنگ میتوانند میزان اختلاف رنگ بین قطعات مختلف را اندازهگیری کنند. اگر اختلاف از حد مشخصی بیشتر باشد، احتمال رنگشدگی وجود دارد.
* **مقایسه کد رنگ:** کد رنگ اصلی خودرو را پیدا کنید (معمولاً روی پلاک فلزی داخل موتور یا درب راننده درج شده است) و آن را با رنگ قطعات مشکوک مقایسه کنید.
**2. بررسی کیفیت رنگ و بافت:**
* **پوست پرتقالی:** سطح رنگ باید صاف و یکدست باشد. وجود "پوست پرتقالی" (ناهمواریهای ریز شبیه پوست پرتقال) میتواند نشاندهنده رنگشدگی باشد، زیرا ترمیمکنندگان ممکن است نتوانند بافت اصلی رنگ کارخانه را به طور کامل بازسازی کنند.
* **شرگی یا دوپوستی شدن:** شرگی (Sagging) یا دوپوستی شدن (Runs) به حالتی گفته میشود که رنگ به درستی پخش نشده و به صورت قطرهای یا موجدار روی سطح خشک شده است.
* **گرد و غبار:** وجود ذرات گرد و غبار ریز در سطح رنگ میتواند نشاندهنده رنگشدگی در محیطی غیر استریل باشد.
* **برق و جلای رنگ:** قطعات رنگشده ممکن است برق و جلای متفاوتی نسبت به سایر قسمتهای بدنه داشته باشند.
**3. بررسی لبهها و درزها:**
* **لبههای دربها، کاپوت و صندوق عقب:** به لبههای قطعات مختلف بدنه، به خصوص دربها، کاپوت و صندوق عقب دقت کنید. وجود رنگ اضافی یا پاشیدگی رنگ در این نواحی نشاندهنده رنگشدگی است.
* **درزهای بین قطعات:** درزهای بین قطعات باید صاف و یکنواخت باشند. وجود رنگ در درزها یا ناهمواری در آنها میتواند نشاندهنده دستکاری و رنگشدگی باشد.
* **نوارها و زهوارها:** نوارهای پلاستیکی و زهوارها را بررسی کنید. وجود رنگ روی این قطعات نشاندهنده این است که قطعه رنگشده به خوبی پوشانده نشده است.
**4. بررسی آثار پولیش و سمباده:**
* **هولوگرام:** آثار پولیش و سمباده به صورت هولوگرامهای ریز روی سطح رنگ قابل مشاهده است. این آثار معمولاً پس از رنگشدگی و پولیش برای صاف کردن سطح ایجاد میشوند.
* **تغییر ضخامت رنگ:** با استفاده از دستگاه ضخامتسنج رنگ میتوان ضخامت لایههای رنگ را اندازهگیری کرد. ضخامت بیشتر از حد معمول نشاندهنده رنگشدگی است.
**5. بررسی قطعات زیرین:**
*
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
معرفی کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
اگر شما هم تمایل دارید خدمات مرتبط با کارشناسی خودرو خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «کارشناسی خودرو» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
سایر مطالب آموزشی سایت کارشناسی خودرو :
- آیا ماشین کارکرده بدون رنگ وجود دارد
- چگونه تشخیص دهیم سپر رنگ شده یا تعویضی است
- آیا تشخیص رنگ خودرو شامل داخل خودرو هم هست
- چه دورههایی برای کارشناسی خودرو در ایران برگزار میشود
- نقش تکنولوژی در کارشناسی خودرو چیست
- آیا خط و خش روی رنگ فابریک با رنگ ترمیمشده فرق دارد
- چگونه رطوبت در زمان رنگشدن را تشخیص دهیم
- آیا میتوان فقط با دوربین موبایل رنگ را تشخیص داد
- چه تفاوتی بین رنگشدگی و تعویض قطعه است
- آیا تشخیص رنگ در شب ممکن است
- چگونه بدنه خودرو را برای کارشناسی آماده کنیم