- کارشناسی خودرو
- مرکز مقالات
- فرق بین رنگ دو مرحلهای و سه مرحلهای چیست
فرق بین رنگ دو مرحلهای و سه مرحلهای چیست
خلاصه
1404/05/20
در ایران، تفاوت اصلی بین رنگ دو مرحلهای و سه مرحلهای در ظاهر، عمق رنگ و فرآیند اجرا است: **رنگ دو مرحلهای:** * **شامل:** * **آستر:** لایه زیرین برای چسبندگی بهتر ر
در ایران، تفاوت اصلی بین رنگ دو مرحلهای و سه مرحلهای در ظاهر، عمق رنگ و فرآیند اجرا است:
**رنگ دو مرحلهای:**
* **شامل:**
* **آستر:** لایه زیرین برای چسبندگی بهتر رنگ.
* **رنگ اصلی (بیس کوت):** رنگدانهای که رنگ مورد نظر را ایجاد میکند.
* **کیلر (لاک):** لایه شفاف محافظ که براقیت و دوام را افزایش میدهد.
* **ظاهر:** عموماً براق، یکدست و دارای درخشندگی مناسب است.
* **عمق رنگ:** عمق رنگ کمتری نسبت به رنگ سه مرحلهای دارد.
* **فرآیند اجرا:** نسبتاً سادهتر و سریعتر از رنگ سه مرحلهای است. هزینه کمتری دارد.
* **کاربرد:** برای اکثر رنگهای معمولی خودروها استفاده میشود.
**رنگ سه مرحلهای:**
* **شامل:**
* **آستر:** لایه زیرین برای چسبندگی بهتر رنگ.
* **رنگ پایه (پرایمر):** لایهای که زمینه رنگ اصلی را ایجاد میکند و معمولاً دارای رنگ متالیک یا صدفی است.
* **رنگ اصلی (بیس کوت):** لایهای نازک از رنگدانه که جلوه نهایی رنگ را تعیین میکند.
* **کیلر (لاک):** لایه شفاف محافظ که براقیت، عمق و دوام را افزایش میدهد.
* **ظاهر:** دارای عمق رنگ بیشتر، درخشندگی خیرهکننده و جلوهای خاص است. بسته به نوع رنگ، میتواند دارای اثرات بصری مانند تغییر رنگ در زوایای مختلف نور باشد.
* **عمق رنگ:** به دلیل وجود لایه میانی، عمق رنگ بسیار بیشتری نسبت به رنگ دو مرحلهای دارد.
* **فرآیند اجرا:** پیچیدهتر و زمانبرتر از رنگ دو مرحلهای است و نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارد. در نتیجه هزینه بیشتری دارد.
* **کاربرد:** بیشتر برای رنگهای خاص و سفارشی خودروها استفاده میشود، به ویژه رنگهای صدفی، متالیک و رنگهایی که نیاز به جلوههای ویژه بصری دارند.
**به طور خلاصه:**
| ویژگی | رنگ دو مرحلهای | رنگ سه مرحلهای |
| ------------- | ------------------------------------------------- | --------------------------------------------------------------------------------- |
| لایهها | آستر، رنگ اصلی، کیلر | آستر، رنگ پایه (پرایمر)، رنگ اصلی، کیلر |
| ظاهر | براق، یکدست | درخشندگی بیشتر، عمق رنگ بیشتر، جلوههای ویژه بصری (مانند تغییر رنگ) |
| عمق رنگ | کمتر | بیشتر |
| اجرا | سادهتر، سریعتر | پیچیدهتر، زمانبرتر |
| هزینه | کمتر | بیشتر |
| کاربرد | رنگهای معمولی خودرو | رنگهای خاص، سفارشی، صدفی، متالیک |
**نکته مهم:** تشخیص دقیق نوع رنگ (دو مرحلهای یا سه مرحلهای) در هنگام ترمیم یا رنگآمیزی خودرو بسیار مهم است تا نتیجه کار با کیفیت و مطابق با رنگ اصلی خودرو باشد. یک نقاش ماهر میتواند نوع رنگ را تشخیص دهد و فرآیند مناسب را برای رنگآمیزی انتخاب کند.
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
**رنگ دو مرحلهای:**
* **شامل:**
* **آستر:** لایه زیرین برای چسبندگی بهتر رنگ.
* **رنگ اصلی (بیس کوت):** رنگدانهای که رنگ مورد نظر را ایجاد میکند.
* **کیلر (لاک):** لایه شفاف محافظ که براقیت و دوام را افزایش میدهد.
* **ظاهر:** عموماً براق، یکدست و دارای درخشندگی مناسب است.
* **عمق رنگ:** عمق رنگ کمتری نسبت به رنگ سه مرحلهای دارد.
* **فرآیند اجرا:** نسبتاً سادهتر و سریعتر از رنگ سه مرحلهای است. هزینه کمتری دارد.
* **کاربرد:** برای اکثر رنگهای معمولی خودروها استفاده میشود.
**رنگ سه مرحلهای:**
* **شامل:**
* **آستر:** لایه زیرین برای چسبندگی بهتر رنگ.
* **رنگ پایه (پرایمر):** لایهای که زمینه رنگ اصلی را ایجاد میکند و معمولاً دارای رنگ متالیک یا صدفی است.
* **رنگ اصلی (بیس کوت):** لایهای نازک از رنگدانه که جلوه نهایی رنگ را تعیین میکند.
* **کیلر (لاک):** لایه شفاف محافظ که براقیت، عمق و دوام را افزایش میدهد.
* **ظاهر:** دارای عمق رنگ بیشتر، درخشندگی خیرهکننده و جلوهای خاص است. بسته به نوع رنگ، میتواند دارای اثرات بصری مانند تغییر رنگ در زوایای مختلف نور باشد.
* **عمق رنگ:** به دلیل وجود لایه میانی، عمق رنگ بسیار بیشتری نسبت به رنگ دو مرحلهای دارد.
* **فرآیند اجرا:** پیچیدهتر و زمانبرتر از رنگ دو مرحلهای است و نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارد. در نتیجه هزینه بیشتری دارد.
* **کاربرد:** بیشتر برای رنگهای خاص و سفارشی خودروها استفاده میشود، به ویژه رنگهای صدفی، متالیک و رنگهایی که نیاز به جلوههای ویژه بصری دارند.
**به طور خلاصه:**
| ویژگی | رنگ دو مرحلهای | رنگ سه مرحلهای |
| ------------- | ------------------------------------------------- | --------------------------------------------------------------------------------- |
| لایهها | آستر، رنگ اصلی، کیلر | آستر، رنگ پایه (پرایمر)، رنگ اصلی، کیلر |
| ظاهر | براق، یکدست | درخشندگی بیشتر، عمق رنگ بیشتر، جلوههای ویژه بصری (مانند تغییر رنگ) |
| عمق رنگ | کمتر | بیشتر |
| اجرا | سادهتر، سریعتر | پیچیدهتر، زمانبرتر |
| هزینه | کمتر | بیشتر |
| کاربرد | رنگهای معمولی خودرو | رنگهای خاص، سفارشی، صدفی، متالیک |
**نکته مهم:** تشخیص دقیق نوع رنگ (دو مرحلهای یا سه مرحلهای) در هنگام ترمیم یا رنگآمیزی خودرو بسیار مهم است تا نتیجه کار با کیفیت و مطابق با رنگ اصلی خودرو باشد. یک نقاش ماهر میتواند نوع رنگ را تشخیص دهد و فرآیند مناسب را برای رنگآمیزی انتخاب کند.
در سایت کارشناسی خودرو، کارشناسی خودروها، مراکز تشخیص رنگ خودرو می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت کارشناسی-خودرو به نشانی https://www.karshenasi-khodro.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات کارشناسی خودرو می باشد.
معرفی کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
اگر شما هم تمایل دارید خدمات مرتبط با کارشناسی خودرو خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «کارشناسی خودرو» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن کارشناس های خودرو به ترتیب ستاره در سایت کارشناسی خودرو
سایر مطالب آموزشی سایت کارشناسی خودرو :
- چگونه تشخیص دهیم صندوق عقب خودرو رنگ شده
- آیا امکان تقلب در تست رنگ وجود دارد
- نقش لنز UV در تشخیص رنگ چیست
- آیا کارشناسی خودرو باید در فضای باز انجام شود
- چطور بفهمیم ماشین دچار آبگرفتگی بوده
- تفاوت رنگ فابریک شرکتی و رنگ غیرشرکتی چیست
- چطور بفهمیم سقف خودرو ضربه خورده است
- آیا رنگ دوباره خورده در خودروهای مشکی زودتر نمایان میشود
- چگونه قطعات رنگشده در خودروهای سفید بهتر دیده میشوند
- آیا ماشین کارکرده بدون رنگ وجود دارد
- چگونه تشخیص دهیم سپر رنگ شده یا تعویضی است